Pages

Sunday, August 23, 2009

Hari pertama puasa

Alhamdulillah, kami berjaya bangun soq 3.45 pagi..makan nasi,sambal telur,sayur & ikan kering goreng..lepas subuh tidoq balik...paginya aku p market beli sayur2 dengan Jennifer & Lea...local product + fresh...boleh p lagi tiap2 minggu..murah...suka2..

Kononnya rini nak masak ikan talapia sweet sour...tetapi zara sefamili p Montreal beli stok makanan..depa nak tapau nasi beriani Shahi Palace...apa lagi, tumpang tapau sama lah jadinya...so, menu berbuka ari 1st, nasi beriani ayam, acar timun(home made), buah pear, air teh & air longan...aduhaiii sangat tidak membazir...alhamdulillah...kalau la kat mesia dok buat camni, dah lama dah aku kaya(aminn)...ini tidak, selagi tak penuh tangan kiri kanan membeli, tak sah lah heh...

4 comments:

Anonymous said...

Nasib baik x de pasar ramadhan kat sini..kalau ada..farid mesti pening punya....
Anyway....selamat berbuka utk hari ini ngan ikan sweet sour mu ituuu.....
Kami punya lemak kcg panjang dah siap ngan grg ayam ala KFC...
Time to buka puasa!!!....

p/s: anak2 ku sudah bertanya..."Auntie Idah masak apa hari Selasa ni??" Mummy cuma ckp surprise!!! :)

ohbukan said...

wahh...jennifer ngan lea tu geng market hang ka idah? depa pun posa sama ka?

Mama_anggun said...

weh...kat kanada pun ada ikan talapia ker?? wahhh...ini sudah bagus...hehhehe...

nnt balik kl idah dah bleh bukak katering la..sbb dok masak je hari2..hehehhe

chik dah said...

zara: hahaha, arap2 smua suka lah menuku ari selasa ni..tu ja yg mampu buat...

ohbukan: ni jiran depan..br nk bkawan..depa bkawan dgn zara dulu...mana ada posa..tp depa sporting...

mama_anggun: adaaa...talapia lah yg paling best..ikan lain,smua dh lembik2..huhuhu konon lah pndai masak..dok ulang menu tu gak sebenaqnya.. :)

Copyright 2011
from canada with love

Powered by
Free Blogger Templates