Pages

Wednesday, October 21, 2009

Jalan-jalan cari pasal-Thankgiving Day

11 oct ritu thanksgiving...hubby berweekend panjang kat umah...bila dok umah lama2, kaki pun gatai lah nak berjalan2...tertipu dengan forecast,ari isnin tu baru kami kluar...off to Quebec City...kali ni tak ikut highway..ikut jalan kampung tepi sungai atas bukit...sangat cantik lah view...2 jam lebih baru sampai sebab kami berenti2 ambik gambar...lalu kat ladang2...lembu lah, epal lah, pumpkins lah...

Tempat yg kami pi ni memang pojaan atiku...memang dah lama dok surf kat internet tengok...Le Chateau Frontenac..Old Quebec City...the other side tempat Winter Carnival...so dua tempat ni bersambung..tapi agak jauh nak menapak menyambungnya...kat sini kedai2nya dalam bangunan lama yg masih cantik terbela..ada kedai baju,souvenier,kedai ice cream...macam2 lagi..deco setiap kedai memang marvelles...

Kami banyak berjalan di celah2 bangunan..pastu naik tangga...menapak naik bukit...banyak kali gak stop rehat2...aku macam nak pitam jadinya..nasib baik bawak bekal air & muffins...tiap kali berenti, makan dulu....actually ada funicular naik ke atas tu..elok dah sampai ke bawah dah baru tau kat mana nak naik..owhhh..aritu memang agak sejuk...last2 aku sampai terbersin...semua orang macam takut2 ja kat aku..hahahaa...

4 jam kat situ, tak puas rasanya...nak kena p lagi...so, tengok gambar lah..cerita banyak pun tarak guna lorrrrr!!


3 comments:

ChemSO said...

cantiknyer...teringin nak g sana...

Anonymous said...

lawa jeket boi tu....kulit apa tu? kalau asa kat romania....kat 1 kedai dlm Carrefour...jeket yg paling mahal....wild bore skin....jaga2 noooo


pnjang@jitra

C.I.N.T.A "@zlin@ said...

boypren ampa dh meropa penyiasat persendirian dah aiih

Copyright 2011
from canada with love

Powered by
Free Blogger Templates